Parník Vltava - rozjezd
Nahrávka ze strojovny pražského parníku Vltava. Ten je společně s lodí Vyšehrad poslední lodí s parním pohonem. Stroj je původní, jen kotel je na plyn. Nahrávka pořízena při nedělní jízdě z Rašínova nábřeží na Slapy.
Parník Vltava funguje od roku 1940, kdy Pražská paroplavební společnost renovovala svoji lodní flotilu.V současnosti jsou v provozu pouze dva – Vyšehrad a Vltava. Kolesový parník Vltava patří spíše k menším parníkům. Musel být kratší a užší, aby snadno a bezpečně proplouval plavebními komorami na nejvytíženější trati Praha – Štěchovice, pro kterou byl určen. Z důvodu nízkých mostů neměl ani vyhlídkovou palubu. Vyroben byl v loděnici PRAGA v Praze – Libni pod vedením hlavního konstruktéra, Ing. Benbenka. Nový parník Vltava byl nakonec po několika zdrženích spuštěn na vodu 27. 8. 1940. Jeho cena se vyšplhala na 2,7 milionů.
- Pro psaní komentářů se přihlaste.