From the Bráník Train station with Posázavský pacifik
Zelezniční trať z Prahy Bráníku přes Vrané nad Vltavou a Čerčany do Světlé nad Sázavou nese jméno Posázavský Pacifik. Kolejovou úvratí v Čerčanech je rozdělena na dva úseky, dolní a horní. Největší slávu trať zaznamenala ve 20. a 30. letech 20. století kdy odsud za dobrodružstvím vyráželo tolik trempů a výletníků, že nestačily ani 12ti vozové soupravy dřevěných vozů 3. třídy vlaků jezdících v přepravní špičce jeden za druhým. Někteří trempové prý cestovali raději na střechách a náraznících dřevěných vozů. Ti co vystupovali na zastávce v Libřici (u Davle) museli nastupovat do prostředních vozů, protože dlouhé soupravy vlaků stály přední a zadní částí při zastavení na této zastávce v přilehlých tunelech. Právě v těchto dobách dostala železniční trať jméno. Úsek z Prahy do Davle sleduje pravý břeh řeky Vltavy. Z Davle je trať vedena proti proudu Sázavy a za Davlí začíná nejkrásnější úsek do Jílového u Prahy, zprovozněný v roce 1900. Mezi dvěma tunely byl u Jílového vybudován v letech 1898 - 1899 jeden z nejvyšších kamenných železničních mostů dlouhý 109,33 m a vysoký 41,5 m. Trempové odsud v sobotu ráno vyráželi na Sázavu ještě v 60, letech.
- Log in to post comments