Moderní galerie AVU a cvičení komunikace
Krátký fragment z dopolední veřejné diskuze o situaci a možném dalším směřování Akademie výtvarných umění v Praze. Symposium bylo pořádáno v tzv. Moderní galerii AVU ve Stromovce a přišlo se tam podívat hodně lidí zvenku a téměř žádní studenti. Interiér je krásný a celá dispozice stavby také, ale když tam přicházíte, tak to kupodivu vůbec nevypadá jako umělecká škola, ale jako nějaká bohatá firma. Urbanistický návrh budovy Moderní galerie byl vytvořen Antonínem Wiehlem v r. 1891 a AVU využívá dům od r. 1893. Budova v komplexu pražského Výstaviště byla před několika lety znovu otevřena po nákladné rekonstrukci. Před přestavbou byly budova a vnitřní prostory celkem ošuntělé a bohémsky přívětivé, atmosféra mi připomínala dobu začátku 20.století, nebo 60.léta. Luxusní přestavba paradoxně jakoby odsud vyhnala uvolněný pocit a svobodného ducha, případně Genia Loci. Možná, že i díky tomu se AVU díky strukturální transformaci a "modernizaci", (třeba právě Moderní galerie a obecně svého realitního majetku) a díky manažérským schopnostem rektora profesora Milana Knížáka změnila. Postupně se instituce na pomezí zábavního parku a Stromovky posunovala do stavu izolace a letargie. Dokonce i ten protest radikálů vyzněl jakoby zapškle. Neznamená to, že je celý podnik zapšklý, ale očiviště se se zapšklostí bolestně potýká. Jako ostatně snad všechny umělecké vysoké školy u nás.. Možná je Umění přece jenom ten lakmusový proužek papíru?kvalita zvuku je špatná, ale tak to tam znělo.viz dále:pro-avu vladimír kokolia příspěvek
- Pro psaní komentářů se přihlaste.